1. >Blog
  2. >10 iemesli, kāpēc ir vērts uzturā lietot pākšaugus

Mūsu uzturā augu izcelsmes produktiem vajadzētu dominēt pār dzīvnieku izcelsmes produktiem. Ideāls veids, kādā to panākt, ir lietot uzturā pākšaugus. Un tam ir daudz iemeslu!

1. Juose yra daug baltymų ir skaidulų

100 g kaltētu pākšaugu sēklu satur aptuveni 20 g olbaltumvielu. Izņēmums ir soja, kas satur divreiz vairāk olbaltumvielu.

Pākšaugi satur lielu daudzumu šķiedrvielu, kas ļoti pozitīvi ietekmē mūsu gremošanu un dažādus vielmaiņas procesus organismā.

2. Tie ir salikto ogļhidrātu avots un satur minimālu cukura daudzumu

Pākšaugu sastāvā lielāko daļu (līdz 60 %) veido ogļhidrāti, precīzāk ciete. Cukuru daudzums ir minimāls.

3. Tie satur nelielu daudzumu tauku

Pākšaugi satur tikai nelielu daudzumu tauku, līdz 5 %. Izņēmums ir soja, kas satur aptuveni 20 % tauku.

Taču pākšaugu priekšrocība ir labie tauki tajos esošo taukskābju dēļ.

 

4. Sātīgi

Pākšaugiem ir zems glikēmiskais indekss, tāpēc tie nodrošina sāta izjūtu.

5. Daudz vitamīnu un antioksidantu

Pākšaugi satur daudz vitamīnu, īpaši ūdenī šķīstošo. Visvairāk tie satur B9 vitamīnu (folskābi) un B6 vitamīnu (piridoksīnu). Tie satur arī citus B grupas vitamīnus, izņemot B12 vitamīnu.

Šie augi ir izcili arī to sastāvā esošo antioksidantu daudzuma dēļ. Tie satur daudz polifenola, kas ir ne tikai antioksidants, tam piemīt arī citas cilvēka organismam noderīgas īpašības. Tiem piemīt arī pretiekaisuma iedarbība.

Pākšaugi bagātīgi satur arī minerālvielas, īpaši kalciju, fosforu, kāliju, varu, dzelzi un cinku.

6. Tie ir noderīgi mūsu veselībai

Pākšaugos esošo vielu dēļ tiem ir pozitīva iedarbība, īpaši uz sirds un asinsvadu sistēmu, gremošanas traktu. Bieža to lietošana uzturā var būt noderīgs līdzeklis audzēju prevencijai, kā arī samazināt 2. tipa cukura diabēta risku.

7. Nesatur glutēnu

Tāpēc tie ir lielisks ēdiens cilvēkiem, kuri nepanes glutēnu.

8. Vēdera pūšanās nav obligātas sekas

Pākšaugi satur oligosaharīdus, kurus cilvēka organisms tievajā zarnā nespēj sašķelt, tāpēc vēdera pūšanās ir biežas sekas pēc pākšaugu ēšanas. Šā iemesla dēļ bieži baidāmies iekļaut šos dārzeņus savos ēdienos. Taču, ja vēlamies, lai tā nenotiktu, pākšaugi ir jāmērcē.

9. Plašs sortiments

Pākšaugi tiek pārdoti kaltēti, iepriekš novārīti, konservēti vai sasaldēti. Piemēram, konservētu dārzeņu priekšrocība ir tāda, ka tos var lietot uzturā uzreiz, tie nav iepriekš jāmērcē. Nav jāsatraucas, ka konservētos produktos nav pietiekami daudz vitamīnu vai uzturvielu. Pateicoties pareizai apstrādei, piemēram, mūsu “Vapeur” produktos, speciālās pagatavošanas metodes ar tvaiku dēļ pākšaugi saglabā visas uzturvielas, garšu un krāsu.

Turklāt pākšaugi ir pieejami dažādos veidos, piemēram, kā pākšaugu makaroni. Tie nesatur glutēnu, kā arī krāsvielas un konservantus.

10. Tie ir ekoloģiski

Pākšaugu ražošana ir labvēlīga mūsu planētai.

 

Pākšaugi nepārprotami ir vērtīgi, tāpēc tos vajadzētu iekļaut mūsu uzturā vismaz divas reizes nedēļā.

Lasīt arī